24 januari 2017

Mina topp 5

2017

När jag bröt benet i sjuan och var sjukt rastlös mitt ett lårhögt gips introducerades jag till serievärlden och sedan dess är jag fast. Jag har kollat på många serier och vill bara hitta nya hela tiden, för det tråkiga med serier är att de tar slut. Jag älskar långa serier för då får man verkligen följa karaktärerna länge, jobbigare med korta serier som tar slut på en gång. Jag tänkte berätta om mina topp 5 favoritserier.
One Tree Hill -  Den allra första serien jag kollade på och den kommer alltid vara min absoluta favorit. Den har 9 säsonger vilket jag tycker är perfekt. Vissa kanske tycker att det är för många, men jag älskar det. Det handlar om ett gäng ungdomar som går på high school och sedan växer upp. 
 
 
SKAM - En norsk serie som blev populär väldigt fort och som handlar om ungdomar och deraas vardag. De byter huvudperson varje säsong så hittils har det gått 3 säsonger som handlat om Eva, Noora och Isak. I vår kommer det en fjärde säsong, men det är inte avslöjat vem huvudpersonen där blir. 
 
 
Gossip Girl - Perfekta tjejserien som handlar om Upper East Side ungdomar, en Brooklyn kille och en skvallerblogg. Det handlar om skillnaden mellan två världar och det typiska i alla high school filmer och serier samt skvallerbloggen som allas liv kretsar kring. 
 
 
The Carrie Diaries - Den serien jag kollar på just nu och verkligen en glädjeserie. Den handlar om huvudpersonen Carrie som växer upp och vill slå sig framåt när hon får chansen. Mycket drama mellan pojk och flickvänner. Det som gör serien extra bra är att snyggingen Austin Butler är med. Nya crushen alltså, hans blick dödar en. 
 
 
The Fall - Jag ÄLSKAR verkligen ungdomliga serier med mycket drama osv, men jag tycker det är spännande med kriminalserier också. Den här handlar om en polis som försöker lösa ett fall med en seriemördare och den är sjukt spännande. Det är en pappa som lever två olika personer, ena är en fantastisk pappa åt sina två barn och fru, men på natten förvandlas han till en mördare som planerar sina mord noggrant. Lite skumt känns det att det är Jamie Dornan från Fifty Shades of Grey som spelar en seriemördare och man blir lite rädd för honom haha. Men oerhört värd att se och polisen porträtteras som en stark kvinna vilket gör serien ännu bättre. 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress