Tiden har sprungit iväg och igår sa jag hejdå till Biltema där jag jobbat i 9 månader. Det känns fortfarande enormt konstigt och tomt för det är där jag har befunnit mig de senaste månaderna och det är där jag har skapat en vardag och lärt känna mina kollegor. Det har fortfarande inte sjunkit in att jag inte ska tillbaka dit. Det jobbigaste var att just den dagen jag slutade hade jag dessutom bråttom till utbildningen för mitt nya jobb. Var lite känslosam under dagen och när dagen var slut gick allt så fort. Hann tråkigt nog inte säga hejdå till alla som jag hade velat säga hejdå till. Känslan är väldigt svår att beskriva, men ja, det känns verkligen tomt. Det känns mer än vad jag faktiskt trodde att det skulle kännas. Själva jobbet i sig har jag inte trivts med, men arbetsmiljön och kollegorna har jag definitivt trivts med. Det var skönt att höra att de var nöjda med mig och att de kommer sakna mig. Det gjorde mig väldigt glad och jag bor faktiskt inte långt ifrån och kommer säkert åka dit någon gång så helt borta är jag inte. 
 
Nu är det dags att börja om från början. Det är mycket nytt att lära sig, lära känna nya kollegor och vänja sig vid en ny arbetsplats. Imorgon har grönan genrep då familj och vänner kommer till parken och jag är extremt nervös. Det är just vad det heter, ett genrep där vi ska ha chansen att öva oss så allt måste inte vara helt perfekt. Min förhoppning och det är vad jag även tror är att när jag jobbat några gånger så lär jag mig, som med allting. Övning ger färdighet. Det är alltid nervöst i början när det är någonting nytt, men jag hoppas verkligen att det här blir en rolig och bra sommar. Mot nya äventyr.