19 januari 2016

Sjuk

2016

Jag hatar att vara sjuk. Visst, jag älskar att vara hemma istället för att vara i skolan, men problemet är att man alltid missar så mycket därför försöker jag vara bort max en dag. Nu har jag dessvärre åkt på en förkylning så är tjock i halsen, hostar och låg så jag måste vara hemma. Den här veckan börjar mina nya kurser så det är extra jobbigt att vara borta just nu. Var hemma idag och blir det imorgon med, men på onsdag vill jag verkligen gå. Dock är jag i smittozonen så kommer smitta alla om jag går dit och jag får inte gå för mamma och pappa men åh, det är så jobbigt. Vi kommer dessutom få en ny lärare och ett nytt ämne så känner mig verkligen tvungen att gå. Vi får väl se hur jag mår. Ska dricka te, vatten, äta halstabletter och vila så hoppas jag att det hjälper. Borde inte vara uppe så sent för sömn är väldigt viktigt just när man är sjuk, och annars så nu måste jag sova.
 
Här är två bilder från igår då jag var hos farmor&farfar och vi gick ut med hundarna