12 mars 2019

2019

2019

Tiden går otroligt fort och nu har vi till och med gått in i ett nytt år! Jag har fullt upp hela tiden, men jag ska nog börja skriva lite inlägg för att det är så himla kul att ha sparat så man kan gå tillbaka och kolla på det. Just nu är jag hemma i Stockholm för att vi har eget projekt i skolan. Är inne på min andra vecka av praktik hos en familjevän som är fotograf. Det är slitigt, men väldigt kul. Starten av första veckan var väldigt lugn, jag sorterade lite kvitton och fick testa att leka lite i studion själv. Det är en fantastisk studio med många prylar och möjligheter så det var underbart. Torsdag och fredag blev lite mer hektiska, men även verkliga då Frida som hon heter skulle fota för Plantagen ute hos dem. Ena dagen fick jag måla om en vägg för att det skulle bli lättare att fota dagen efter och andra dagen bar jag grillar och möbler hela dagen, väldigt glamoröst haha. Hon säger alltid att fotografyrket är högt och lågt och det stämmer verkligen. Jag vill ju se verkligheten av att jobba som fotograf och det gör jag nu. Otränad som jag är var jag dock helt död på helgen. Åkte till en kompis för spel och drick kväll, sedan sov jag hos en annan kompis. Igår var vi igång igen och den här gången i hennes studio för att fota Babybjörn. Jag fixade fika och lunch och hängde med vid fotograferingen, sedan var jag även handmodell så det var lite kul haha. En rätt så lugn och skön dag, det är verkligen variation i hennes arbete. Idag fanns det inte så mycket hon skulle göra så jag är faktiskt ledig och det är ganska så skönt för onsdag, torsdag och fredag kommer jag behöva gå upp klockan 04:00, väldigt härligt. Då är det plåtning för H&Ms nya koncept och vi ska vara där innan kunderna vilket är förståeligt. Kommer säkert vara trött som satan, men det ska också bli spännande. Snart börjar iallafall de här 3 veckorna lida mot sitt slut och på söndag åker jag hem till mitt älskade kollektiv igen. De har verkligen blivit som min andra familj så saknaden är enorm. 
 
Det är verkligen skönt att skriva av sig, måste fortsätta med det här. Gör alltid inlägg när det är något annat jag ska göra dock haha, så borde planera lite bättre men när man får feeling då är det så. Skulle gått upp 8 imorse för att träna, fixa med mina bilder, städa osv men låg i sängen ungefär två timmar efter att jag vaknat haha. Nejmen nu ska jag faktiskt ta och sätta fart och utnyttja den här dagen! 
 
 
New year, new me eller hur var det haha? :) Håret fick ryka i mitten av februari.