13 oktober 2018

En flytt och mycket nytt

2018

Hej på er!
 
Jag tror såklart ingen fortfarande kikar in här eftersom jag inte har uppdaterat på VÄLDIGT länge. Sedan sist har det ju hänt en hel del kan man lugnt säga. Jag bytte jobb till Gröna Lund där jag har jobbat hela sommaren. Det har varit väldigt kul och har lärt känna massa nya människor. Jag lyckades få till en Grekland-resa med familjen mitt i sommaren som var väldigt behövlig och framförallt viktig för mig eftersom.. JAG HAR FLYTTAT NER TILL SMÅLAND! Jag kom in på fotoskolan (folkis) här nere och jag var tveksam till en början, men till slut bestämde jag mig för att jag skulle anta min plats och det innebar en flytt. För en tjej som har svårt med förändringar och är väldigt familjekär var det rätt tufft, men när det väl var gjort så har det flytit på bra. Har absolut haft en hel del hemlängtan, men har hunnit åka hem två gånger också samt att jag har min moster här nere som jag kan åka till i princip när jag vill så det har funkat bra. Jag bor också i ett kollektiv med fyra av min klasskamrater och jag trivs så jäkla bra! Vi har askul tillsammans, har många tvkvällar i soffan, åker iväg och handlar, går ut osv så har verkligen inget att klaga på. 
 
Förutom allt det så har jag hunnit fylla 20 vilket betyder systemet, har varit där en gång och det kändes väl lite skumt, men var inget märkvärdigt haha. Det som är bra är att jag kommer in på fler uteställen och nu är jag faktiskt vuxen. Fick en London-resa i 20 års-present av mamma och pappa som jag längtar så jäkla mycket till! Ska försöka spara undan mina pengar så jag kan shoppa sönder där nere. Förra gången jag var där var jag 12-13 år och mitt intresse för kläder var inte superstort om man säger så. 
 
Det var lite uppdatering, jag kanske kikar in här och slänger iväg ett blogginlägg eller mer ibland, för jag tycker fortfarande om att ha ett arkiv med mina livshändelser och att skriva av mig. Ha det fint och ha en toppenbra dag!