11 januari 2020

2020

2020

Nu har vi lämnat 10-talet och gått in på 20-talet, sjukt vad tiden går fort. Jag är inne på min andra termin av Fotoskolan och vi satte igång direkt med en rivstart. Gått igenom mer i capture one och hade prov igår, men det kändes väldigt bra. Igår släppte även Hov1 ett helt nytt album vilket gjorde min fredag så himla mycket bättre, älskar låtarna. Nästa vecka sätter vi igång med matfoto vilket ska bli sjukt roligt! Vi ska göra två stillbilder till företaget Di luca med produkter från zeta. Sedan har vi ju praktiken i Barcelona i slutet av mars som jag längtar sjukt mycket till! Så mycket roligt som händer och mycket jobb framför mig. 
 
Lovet spenderade jag mestadels hemma med familj och vänner, sedan drog jag ner till Småland i ca en vecka där jag firade nyår med min älskade extrafamilj, plåtade en gravidfotografering med min förra klasskompis och sedan åkte vi till Frida för att ha avskedsmiddag innan hon drog till USA. Har sovit lite för lite sista tiden kanske, men annars har mitt lov varit underbart. 
 
Den här veckan har jag suttit kvar i skolan i princip varje dag och redigerat bilderna, har ju rätt hög prestationsångest och vill inte släppa iväg mig bilder förrän jag är 100 % nöjd, men det måste jag verkligen jobba på. Målet för det här året är iallafall att skaffa mig en bättre kamera eftersom jag inte riktigt är kompis med den jag har nu och försöka lära mig mer om ljus osv. Jag vill försöka ta bilder som är bra redan vid fototillfället som sedan inte behöver så mycket efterarbetning. Det är svårt, men det är ett mål. 
 
Annars mår jag bra, lite osams med min hy just nu, börjat träffa en person som jag inte riktigt vet vad jag känner för och det är mycket att tänka på. Jag ska fokusera på det viktigaste och just nu är det skolan, sen får vi se vad som händer med allt annat. Så himla skönt att skriva av sig här ibland alltså. Har insett att jag inte är blogga varje dag-typen, utan jag bloggar någon gång här och där när jag känner för det. Nu ska jag fota mamma till en skoluppgift, sen ska jag iväg och fixa saker inför middag med två av mina favoriter här hemma. Ser framemot en mysig helg och det önskar jag er med. ♥
 
 
Bjuder på en rätt så gammal bild dagen till ära.