10 februari 2017

Vad är det som krävs?

2017

Hur mycket jag än sliter i skolan så får jag aldrig ett A. Vad är det som krävs egentligen? I de "vanliga" ämnena som engelska, svenska, historia osv lägger jag inte direkt ner min själ i, så där förväntar jag mig inte något högt betyg. Däremot gör jag verkligen mitt bästa i alla medieämnen, men jag når aldrig högre än B. Det kanske bara är jag som har ett obsession över att få ett A i något ämne, men alla runt om mig får det i flera. Ja, jag är avundsjuk på dem. Mitt mål i nian var att få A i åtminstone ett ämne. Det fick jag inte så då tänkte jag att jag skulle få chansen i gymnasiet. Nu är jag inne på min sista termin och har bara en chans kvar. Fick nyss reda på betygen för förra terminen och blev så besviken över det där ämnet som jag verkligen hoppades på. "Var friare" fick jag höra, men tydligen behöver man vara friare än vad jag var. Jag gör saker bokstavligt, ja, men nu gjorde jag faktiskt något som jag tänkte skulle nå upp. Icke sa nicke. Jag ska satsa allt vad jag har den här sista terminen, men jag hatar när det är förgäves. Okej, behövde skriva av mig lite, verkar som att jag behöver det ofta haha. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress