Jag älskar verkligen att åka buss och speciellt om jag somnar, tycker att det är så skönt. Däremot hatar jag att kliva på en halvfull eller full buss. Är bussen halvfull så försöker man leta efter en person som ser trevlig ut och inte har sina väska på sätet bredvid. Hur länge kan man leta efter en plats och stirra på folk innan de undrar vad man håller på med? Men om bussen är helt full så får man stå till en början och sedan vill man hitta en ledig plats så fort som möjligt. Vad gör man när folk börjar gå av då? Sitter man kvar eller byter till den helt tomma platsen? Tycker personen bredvid att det är skönt att få sitta själv igen eller blir den fundersam på varför man inte vill sitta där längre? Om bussätet bredvid blir ledigt precis när den bredvid dig ska gå av, går man åt sidan och väntar med att hoppa in på samma plats tills hon/han gått av eller byter man till den tomma precis bredvid? Samma sak om man upptäcker att sätet precis bakom är tomt? JA, HUR GÖR MAN? De här situationerna tycker jag är extremt obekväma och jag undrar hela tiden vad man ska och inte ska göra. 
Till alla de här tankarna ska ni få en pinsam busshistoria som skedde idag. Bussen var smockfull så jag fick stå en bra stund och sedan ville jag hitta en plats när folk började gå av. Det blev en ledig och då skyndade jag lite försiktigt dit för att ingen annan skulle hinna ta den. Gissa vad som händer då? Killen som sitter längst in får för sig att sträcka ut sin hand precis när jag sätter mig. Så ja, jag satte mig på hans hand. Vet inte om det var bättre eller värre att han var snygg också. Det var nog bättre än om det hade hänt en vuxen eller gubbe eller nåt haha, men det var så pinsamt. Så fort platsen bredvid blev ledig flyttade jag dit, då kändes det väldigt lägligt. ;)
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress