20 december 2017

Christmas tag

2017

 

Berätta om ett julminne!
Svar: Ett julminne jag har är från när hela släkten på pappas sida bodde tillsammans i ett hus på gotland. Det var så himla mysigt, men man klättrade lite på varandra ibland haha. Några dagar gick det iallafall bra och att få vara med sina nära och kära så länge tyckte jag var underbart. 

Har du någon jultradition?
Svar: Vi sätter upp granen kvällen innan julafton och sedan vi var små har det alltid varit mamma och pappa som sätter upp granen och pyntar medan jag och brorsan är på våra rum och kollar på en film och sen sover för att vi inte får komma ut. Sedan på morgonen väcker mamma och pappa oss med en plinga och sedan går man ut och ser den fina lysande granen, magiskt. Måste säga att jag inte är säker på om jag vill ha den traditionen längre haha vilket är konstigt då jag älskar traditioner, men det verkar så mysigt att få ha julgranen framme någon vecka innan själva julafton. 

Mjuka eller hårda paket?
Svar: Mjuka helt klart, jag älskar allt som är mjukt så älskar att få mjuka paket. 

 
Om du får önska dig 1 julklapp i år, vad önskar du dig då?

Svar: En riktig massage. Har aldrig fått en riktig massage av en riktig massör så det är verkligen högst upp på min önskelista. 

Hur ska du fira jul i år?
Svar: Vi startar som vanligt med vår mysiga julmorgon hemma och sen ska vi fira med pappas sida vid lunch fram till kalle ungefär och sen åker vi till mormor och morfar för att fira med mammas sida. Vi brukar bara vara på ett ställe, men i år blev det lite kaos så det fick bli så. Har accepterat det nu och det kommer bli mysigt, men var inte glad när jag precis fick veta det haha. (det här med traditioner.. varannan släkt varje år..)

Hur var förra julen?
Svar: Den var mysig, vi var hos mormor och morfar och det var en lugn och härlig jul. 

Pepparkakor eller lussebullar?
Svar: Är ärligt talat inget fan av någon, men tror ändå jag väljer lussebullar då. 

 

Glögg eller julmust?
Svar: Jag älskar verkligen båda, men julmust slår nog allt. 

Favorit på julbordet?
Svar: Är faktiskt inte speciellt intresserad av julmat, men av det som finns så är det prinskorv, gravad lax med hovmästarsås samt risgrynsgröt. 

Berätta om en riktigt bra julklapp du själv givit bort!
Svar: Tycker aldrig jag ger bort speciellt bra julklappar även fast jag är nöjd, men gav mamma en morgonrock förra året och den verkade hon uppskatta väldigt mycket.  

Vad ska du ha på dig på julafton?
Svar: Köpte min julklänning redan i november haha så den blir det, en långärmad röd klänning i sammet.

Plastgran eller riktig gran?
Svar: Det är lite 50/50, en riktig gran är ju mysigt och det är charmigt, men plastgran är ju väldigt smidigt både att ta fram och ta bort. 

 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress